تشکیل نخستین کارگروه شناسایی و ارتقای استعداد های قرآنی در بروجن

کارشناس امور قرآنی بروجن از برگزاری جلسات استعداد یابی قرآن کریم در اداره تبلیغات اسلامی این شهر، ویژه ی جوانان و نوجوانان خبر داد.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمد منصوری گفت: همزمان با فصل تابستان و  اوقات فراغت  و با تعطیلی مدارس کلاس های آموزشی قرائت تخصصی  قرآن کریم با هدف شناسایی  نخبه های قرآنی در شهر ستان بروجن  برای نخستین بار تشکیل شد.

حجت‌الاسلام  منصوری در مراسم افتتاحیه این کار گروه در سخنانی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را تهیه ابزار و بستر لازم برای رشد نسل جدیدی از قاریان قرآن اعلام کرد و در ادامه نیز به تشریح آفت عمده که در کمین قاریان قرآن است، پرداخت.

وی ادامه داد: امور مقدسی همچون قرائت قرآن کریم را با تمام تکریم و تجلیلی که بزرگان دین از قاریان قرآن دارند از این آفت در امان ندانست و افزود:  قاریان قرآن باید اجر و ثواب خود را از خدا وند کریم بخواهند و قرآن خواندن  نباید محدود در خواندن آن با صوت خوش، تشویق مردم و گرفتن هدیه از آنها باشد.

حجت‌الاسلام منصوری اذعان کرد: نبود اعتبارات کافی به منظور تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان و برگزاری اردو های درون استانی جهت جذب آنها از معضلات فعالیت های قرانی است.

گفتنی است، این شهرستان  با دارا بودن 20 مرکز قرانی  و همچنین برگزاری هر شب یک جلسه قرآنی در منازل و مساجد و حسینه ها  پیشروی فعالیت های  قرآنی در استان  است.